SSブログ
Please click here if you have the RSS reader.

Inakaya / 田舎や [グルメ]

Today's restaulant is chinese noodle.

I like salt taste soup named "Shio Aji" because Shio Aji is popular in Kansai and I was born in Kansai. Though, I usually make no bones about soup taste, I'd like to order Shio if possible.

Back on topics of this restaulant.

Basically, two types of soup is available. One soup is based on soy source named "Shoyu". Another is based on "Shio".
Naturally, I ordered Shio.
This is really delicious. The soup is having a special kind of delicious flavor. Thin noodle, clear soup,non-fatty taste. Each parts are collaborating to make excellent harmony.

At last, I have to say "I'm sorry" to all of chinese noodle restaulant because my favorite ranking have been changed.

"Inakaya" became No.1 of my favorite ! ! ! 
Congratulation ! 

このところグルメネタが続きますが、今日はラーメン屋さんの紹介です。

基本的に塩味が好きなんですよ。だって、大阪って塩味がポピュラーやし、僕自身、子供の頃からそれに慣れ親しんでるし。普段、ラーメンをオーダーするのに、スープの種類に拘らないんですが、ま、できる事なら塩味でオーダーしたいのが正直なところです。

で、話を戻すと、ここのラーメン屋さんでは醤油味と塩味が選べます。となると、当然僕は塩味をオーダーする訳で・・・。

結果は、この塩ラーメン、マジで旨い!
スープに独特の旨味があって、細い麺と、クリアなスープ、あっさりした味と、全てが絶妙にハーモナイズされてて、実に素晴らしい!

そんな訳で、僕のお気に入りランキングが変わりました。塩ラーメン部門、堂々の1位です。

しかし、家の近所にこんな旨いラーメン屋さんがあったなんて、4年も住んでて全然気付きませんでした。ただ、クルマで行く人は要注意。お店の駐車場、めちゃくちゃ小さいです。僕のレクサスを止めたら、エンジンルーム丸ごとはみ出してました(笑)

運転に自信の無い人は、お店の隣にあるタイムズに駐車する事をオススメします。

田舎屋

 


nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:グルメ・料理

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

Railway motor carReplacement ブログトップ

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。